زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 4:19 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



انجمن خادمان امام زمان مکانی برای بحث در مورد امام زمان
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1220
نویسنده پیام
mahdi آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضویت: 5 /7 /1393
سن: 25
تشکرها : 9
تشکر شده : 10
سوال و جواب|چه دليلي بر متولد شدن امام مهدي(ع) درست است؟
سلام دوستان ذهن بنده را یک سوالی مخدوش کرده.میخواستم بدونم چه دليلي بر متولد شدن امام مهدي(ع) درست است؟ آيا واقعا كسي آن حضرت را بعد از تولد ديده است؟ آن ها چه کسانی هستند؟.

از دوستانی که جواب سوالمو میدونن خواهش مندم به این سوال جواب بدن.

شنبه 05 مهر 1393 - 11:16
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mahdi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: rouhollah &
monji آفلاین



ارسال‌ها : 8
عضویت: 19 /6 /1393
سن: 19
تشکرها : 11
تشکر شده : 8
پاسخ : 1 RE سوال و جواب|چه دليلي بر متولد شدن امام مهدي(ع) درست است؟
جواب سوال چه دليلي بر متولد شدن امام مهدي(ع) درست است؟ آيا واقعا كسي آن حضرت را بعد از تولد ديده است؟

سلام آقا مهدی

بنده طبق گشت و گذاری که در اینترنت زدم به این جواب رسیدم:


بنابرآنچه كه مورخان شيعه و سنّي در خصوص تاريخ و چگونگي ولادت حضرت مهدي(عج) نوشته اند، اصل ولادت خجسته امام زمان(ع) و به دنيا آمدن ايشان، جزء امور مسلم و قطعي تاريخ بشر است.

به عنوان نمونه، مورّخ شهير اهل سنت، علي بن حسين مسعودي مي گويد:"در سال 260 ابومحمد حسن بن علي بن محمد بن علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بي علي بن ابيطالب عليهم السلام، در زمان خلافت معتمد عباسي درگذشت. او به هنگام درگذشت، 29 سال داشت، و او پدر مهدي منتظر است."("مروّج الذّهب"، مسعودي، ج4، ص199)

و شيخ سليمان قندوزي گويد:"خبر معلوم و مسلّم، در نزد موثّقان، اين است كه ولادت قائم(ع)، در شب نيمه شعبان سال 255 هجري قمري، در شهر سامرّا واقع شده است."("ينابيع المودّة"، قندوزي، ج3، ص144)

اما از آنجايي كه خلفاي بني عباس دانسته بودند كه دوازدهمين امام شيعيان همان مهدي موعود است كه زمين را پر از عدل و داد مي كند و دژهاي گمراهي و فساد را درهم مي كوبد و نيز مي دانستند كه از فرزندان امام حسن عسكري(ع) است؛ در صدد برآمدند اين نور را خاموش كنند. از اين رو امام مهدي(عج) از نخستين روز ولادت، همواره در نهان مي زيست و مردم به طور عموم او را نمي ديدند. ولي با اين وجود، عدّه اي از اصحاب امام حسن عسكري(ع) بودند كه توفيق شرفيابي را يافته بودند. بعضي از آنها عبارتند از:

1. حكيمه خاتون، دختر امام جواد، خواهر امام هادي و عمه امام حسن عسكري عليهم السلام، كه شب تولد حضرت مهدي(ع)، او را زيارت كرد، و نسيم و ماريه ـ كنيزان آن حضرت ـ گفتند: تا آن كودك متولد شد به خاك سجده كرد و انگشت سبّابه را رو به آسمان بلند نمود و عطسه زد و گفت"الحمدلله رب العالمين، و صلي الله علي محمد و آله".("الزام النّاصب"، شيخ حائري يزدي، ج1، ص340)

2. ابوبصير خادم است كه گفت: بر صاحب الزمان(ع) وارد شدم، در حالي كه درون گهواره بود، نزديك رفتم و سلام كردم، حضرت فرمود: مرا مي شناسي؟ عرض كردم: آري، تو بزرگ و سيد من و فرزند امام من هستي ... حضرت فرمود:"انا خاتم الاوصياء، و بي يرفع البلاء من اهلي و شيعتي."("كشف الغمّه"، علامه اربلي، ج2، ص499)

3. سعدبن عبدالله قمي است كه با نامه هاي فراوان با جمعي براي زيارت آن حضرت به سامره رفته و طرف راست امام حسن(ع)، كودكي را ديدند كه مانند ماه درخشان بود، پرسيدند: اين كيست؟ گفته شد:"مهدي قائم آل محمد(ص)" است. ("الزام النّاصب، ج1، ص342)

4. روزي جمعي از شيعيان ـ چهل تن ـ نزد امام يازدهم آمدند، و از آن امام تقاضا كردند كه حجّت پس از خويش را به آنان بنماياند و بشناساند و امام چنين كرد. و آنان پسري را ديدند كه بيرون آمد همچون پاره ماه، شبيه به پدر خويش، امام عسكري(ع) فرمود: "پس از من، اين پسر، امام شماست، و خليفه من است در ميان شما، امر او را اطاعت كنيد، از گرد رهبري او پراكنده نگرديد كه هلاك مي شويد و دينتان تباه مي گردد اين را هم بدانيد كه شما او را، پس از امروز، نخواهد ديد، تا اين كه زماني دراز بگذرد، بنابراين از نايب او،"عثمان بن سعيد"، اطاعت كنيد." (الزام النّاصب، ج1، ص341)

5. ابوسهل نوبختي گويد: در آن حال بيماري، امام عسكري خواست تا آن كودك را نزد او آورند. مهدي را كه در آن هنگام كودك بود، نزد پدر آوردند. وي به پدر سلام كرد. من به او نگاه كردم، رنگي سفيد و درخشان داشت، موهايش پيچيده و مجعّد بود و دندان هايش گشاده، امام حسن(ع) او را با جمله"يا سيّد اهل بيته" ـ يعني اين سرور خاندان خود ـ مخاطب قرار داد، سپس از آن فرزند خواست تا در خوردن دوايي كه برايش جوشانيده بودند به او كمك كند. او چنين كرد. سپس پدر را وضو داد. آنگاه امام عسكري(ع) به او فرمود:"اي پسرك من! تويي مهدي، و تويي حجّت خدا بر روز زمين ... ." (همان، ص 351)

براي مطالعه بيشتر در اين زمينه مي توانيد به كتاب "يكصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان(عج)"، از عليرضا رجالي تهراني،‌ انتشارات نبوغ مراجعه نماييد.

مشاوره مذهبي ـ قم.

امیدوارم که به دردت بخوره

شنبه 05 مهر 1393 - 11:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از monji به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mahdi / rouhollah /
mahdi آفلاین



ارسال‌ها : 6
عضویت: 5 /7 /1393
سن: 25
تشکرها : 9
تشکر شده : 10
پاسخ : 2 RE سوال و جواب|چه دليلي بر متولد شدن امام مهدي(ع) درست است؟
آقا خیلی ممنونمتصویر: /weblog/file/forum/smiles/8.gif

شنبه 05 مهر 1393 - 11:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
rouhollah آفلاین



ارسال‌ها : 5
عضویت: 29 /7 /1393
تشکرها : 6
تشکر شده : 1
پاسخ : 3 RE سوال و جواب|چه دليلي بر متولد شدن امام مهدي(ع) درست است؟
سلام علیکم
تشکر بخاطر ارائه مطالب مفیدتون
درپناه مولا باشید

یکشنبه 25 آبان 1393 - 14:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
sajad آفلاین



ارسال‌ها : 1
عضویت: 26 /12 /1395


پاسخ : 4 RE
تشکر بسیار برادرعزیز

جمعه 27 اسفند 1395 - 22:16
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

دوستان عزیز اگر مطالب در مورد امام زمان دارید میتوانید در اینجا برای ما ارسال نمایید.