close
تبلیغات در اینترنت
جهان پس از ظهور حضرت مهدی علیه السلام چگونه است؟

ورود به انجمن خادمان امام زمان

     http://www.besadegh.com/files/cache/7d2b35a112c88110021cb1d7ac890bae.jpg



برای مشاهده تمامی عناوین مطالب سایت خادم مهدی کلیک فرمایید.



http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/45384309249084608249.gif


انجمن خادمان امام زمان مکانی مناسب برای بحث و گفتگو در مورئ امام زمان (عج) میباشد.درضمن شما میتوانید درصورت علاقه مندی جهت ارتقای فرهنگ مهدویت مطالب ،تصاویر ،کلیپ و ... خودرا برای ما ارسال نمایید.


  برای ورود به انجمن خادمان امام زمان کلیک کنید.



http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/45384309249084608249.gif


آخرین اخبار ایران و جهان:

بصیرت

http://nateg.persiangig.com/basij/basirat-ghalamebasij.jpg


سلام دوستان


امروز اینجا اومدیم تا بگیم یک بخش بسیار مهمی به نام ( بصیرت )در تالار انجمن خادمین مهدی افتتحاح کردیم و مشتاقانه منتظر حضور گرمتان در این تالار هستیم.


اما بصیرت چیست؟

چرا بصیرت ؟

اهمیت بصیرت در چیست؟

در انجمن خادمین مهدی چگونه مباحثی مورد بحث است؟

در سایت خادم مهدی که مختص امام زمان است ، چرا میخواهیم درمورد بصیرت ، رهبری ، و فتنه ها صحبت شود؟


برای پاسخ به این سوالها و مشاهده ی کلیپ ها و تصاویر جالب ، صوت و متن های کوبنده و آگاهی دهنده به این قسمت از تالار انجمن مراجعه نمایید: بصیرت


برای ورود به انجمن اینجا را کلیک کنید



ورود به بخش بصیرت





جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 49 tdet
4 549 sajad
7 1078 fatemeebi
3 473 alireza
2 736 ali23
1 672 ali23
4 1001 ali23
1 583 ashora
6 788 mahdi
3 1771 monji
1 579 monji
2 983 monji

جهان پس از ظهور حضرت مهدی علیه السلام چگونه است؟
جهان پس از ظهور حضرت مهدی علیه السلام چگونه است؟

با سلام

یکی از بحث های رایج در بین مردم ، وضعیت جهان بعد از ظهور حضرت مهدی(ع) است، این سوال در موسسه مذاهب اسلامی طرح و پاسخ داده شده است.

سؤال: جهان پس از ظهور حضرت مهدی علیه السلام چگونه است؟      

 جواب: با ظهور حضرت مهدى (عج) مسیر تاریخ دگرگون شده و فصل نوینى در زندگى انسانها گشوده مى‏شود. آن روز اوج اقتدار مستضعفین مؤمن و خوارىِ ستمگران است. با تحقق ظهور، صلح و صفا، امنیت و عدالت، رشد و شکوفایى، توحید و یکتاپرستى با جنگ و خونریزى، ظلم و ستم و شرک و خرافه پرستى مبادله مى‏شوند و ثمره تلاش تمام پیامبران، اولیا و اوصیا در آن روز آشکار مى‏گردد. در اینجا به بخشى از ابعاد حکومت جهانى آنحضرت می پردازیم:

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب رجوع کنید...

 

 

سؤال: جهان پس از ظهور حضرت مهدی علیه السلام چگونه است؟      

 جواب: با ظهور حضرت مهدى (عج) مسیر تاریخ دگرگون شده و فصل نوینى در زندگى انسانها گشوده مى‏شود. آن روز اوج اقتدار مستضعفین مؤمن و خوارىِ ستمگران است. با تحقق ظهور، صلح و صفا، امنیت و عدالت، رشد و شکوفایى، توحید و یکتاپرستى با جنگ و خونریزى، ظلم و ستم و شرک و خرافه پرستى مبادله مى‏شوند و ثمره تلاش تمام پیامبران، اولیا و اوصیا در آن روز آشکار مى‏گردد. در اینجا به بخشى از ابعاد حکومت جهانى آنحضرت می پردازیم:

 

حاکمیت مطلق بر جهان‏

تمام نقاط زمین در سیطره حکومت امام مهدى (عج) قرار مى‏گیرد و عدالتش همه جا سایه مى‏افکند. امام باقر علیه السلام در مورد آیه «آنها که اگر در زمین استقرارشان بخشیم (به حاکمیت برسند) نماز را به پا مى‏دارند و زکات مى‏دهند، به معروف امر کرده و از زشتى باز مى‏دارند و پایان امور از آن خداوند است.»(۱) فرمود: این آیه در مورد خاندان محمد صلی الله علیه و آله است؛ در مورد مهدى (عج) و یارانش مى‏باشد، خداوند آنان را فرمانرواى شرق و غرب زمین قرار مى‏دهد و دین آشکار مى‏گردد، خداوند به وسیله مهدى (عج) و یارانش بدعتها و باطل را مى‏میراند، همان گونه که سفیهان حق را میرانده بودند تا اینکه نشانه‏اى از ستم باقى نماند. آنان به معروف فرمان داده و از زشتى باز مى‏دارند و پایان امور از آن خداست.(۲)

 

برقرارى امنیت در سراسر دنیا

از ضرورى‏ترین نیازهاى انسان، برقرارى امنیت و صلح و صفا در جامعه است. زندگى در محیط نا امن، تلخ و دشوار است. با استقرار حکومت امام مهدى (عج) و سرکوبى اشرار و تبهکاران، امنیت در حد عالى و در سراسر گیتى برقرار مى‏شود و ثبات و آرامش روانى، جاى اضطراب حاصل از ناامنى مى‏نشیند.

 

امام باقر علیه السلام فرمود: قائم (عج) و یارانش مى‏جنگند تا همه به توحید و یکتاپرستى رو آورند و چیزى را شریک خدا قرار ندهند. پیرزن ناتوان از شرق زمین به غرب آن مسافرت مى‏کند، بدون اینکه از ناحیه کسى آسیب ببیند …. (۳)

 

پیشرفت برق‏آساى علم‏

علم و دانش بشرى با تمام دستاوردها و مظاهر شگفت‏انگیزش، هنوز دوران کودکى‏ خود را سپرى مى‏کند و با تحقق ظهور امام مهدى (عج) به بلوغ کامل مى‏رسد.

امام صادق علیه السلام فرمود:علم و دانش ۲۷ حرف (شعبه و شاخه) است و مجموع آنچه پیامبران آورده‏اند، دو حرف است. مردم تا روز ظهور بیش از آن دو حرف را نمى‏دانند، وقتى قائم (عج) قیام کند، ۲۵ حرف بقیه را بیرون آورده و در میان مردم منتشر مى‏سازد و بدین سان مجموع ۲۷ جزء دانش را نشر مى‏دهد.(۴)

امام باقر علیه السلام مى‏فرماید:… مردم در زمان قائم (عج) از حکمت برخوردار مى‏شوند تا آنجا که زن در خانه‏اش به کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله قضاوت مى‏کند.(۵)

و نیز فرمود: هنگامى که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان مى‏نهد و به آن، عقلهاشان جمع شده و افکار و اندیشه‏شان کامل مى‏شود.(۶)

به طور خلاصه، در پرتو هدایت امام مهدى (عج) مردم با افکارى باز، همتى والا و بینشى وسیع پرورش مى‏یابند و یک انقلاب فکرى و علمى با امواجى گسترده در همه قشرهاى جامعه به وقوع مى‏پیوندد.

 

رشد مواد غذایى و گیاهى‏

هم‏اکنون رشد جمعیت کره زمین، زمزمه کمبود مواد غذایى در آینده را به وجود آورده است، در زمان امام مهدى (عج) خداوند برکات آسمان و زمین را به روى مردم مى‏گشاید و هیچ نوع قحطى در هیچ نقطه‏اى از زمین مشاهده نمى‏شود.حذیفه از پیامبر صلی الله علیه و آله این‏گونه نقل مى‏کند: آبها در دوران حکومت مهدى (عج) فراوان مى‏شود، نهرها پر آب مى‏گردد، زمین خوراکیهاى خود را چند برابر مى‏کند و گنجهاى خود را بیرون مى‏دهد.(۷)

و نیز فرموده است: زمین گنجهایش را براى او (مهدى (عج) خارج مى‏کند و وى مال و سرمایه بى‏شمار بین مردم پخش مى‏کند.(۸) همچنین از آن حضرت نقل شده است که فرمود: باران به طور فراوان فرود مى‏آید و زمین انواع گیاهان خود را مى‏رویاند.(۹)

 

آبادانى شهرها و گسترش مساجد

در عصر حکومت امام مهدى (عج) شهرهاى وسیع و آباد، جاده‏هاى پهن و مساجد بزرگ امّا ساده و بدون زرق و برق ساخته مى‏شود. امام باقر علیه السلام فرمود: گنجهاى زمین براى قائم (عج) آشکار مى‏شود، سلطنت و حکومتش شرق و غرب زمین را فرا مى‏گیرد، خداوند به وسیله او دینش را بر تمام ادیان چیره مى‏گرداند، گرچه براى مشرکان ناپسند باشد و همه خرابیهاى زمین آباد مى‏گردد ….(۱۰)

مفضل مى‏گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: وقتى قائم آل محمد (عج) قیام کند، در پشت کوفه مسجدى بنا مى‏کند که داراى هزار در است و خانه‏هاى کوفه به رودخانه کربلا مى‏پیوندند.(۱۱)

ابوبصیر از امام باقر علیه السلام چنین نقل کرده است: هنگامى که قائم قیام کند … مساجد در عصر او همگى داراى دیوارهاى کوتاه و بدون کنگره خواهد بود، همان گونه که در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. او جاده‏هاى بزرگ و اصلى را توسعه مى‏دهد و به شصت ذراع مى‏رساند و تمام مساجدى را که در مسیر راه قرار گیرند، خراب مى‏کند ….(۱۲)

از این روایات استفاده مى‏شود که در زمان قائم (عج)؛ در کنار آبادانى شهرها و راهها، مساجد نیز توسعه یافته و آباد مى‏گردد؛ چرا که با رهبرى آن حضرت، مردم در مسیر بندگى که هدف آفرینش انسان است قرار مى‏گیرند و رفاه و آبادانى در خدمت فضایل و کمالات انسانى در مى‏آید.

 

شکوفایى روحیه برادرى و مساوات‏

در پرتو ارشاد و تربیت امام مهدى (عج)، نفوس انسانى رشد و تکامل پیدا کرده و ارزشهاى اخلاقى به اوج خود مى‏رسد. شیعیان به امام باقر علیه السلام عرض کردند: ما در کوفه گروه بسیارى هستیم. اگر شما فرمان دهى، همه فرمان برند و از شما پشتیبانى و حمایت خواهند کرد. آن حضرت در پاسخ فرمود: آیا چنین هست که یکى از این گروه بیاید و آنچه نیاز دارد، از جیب برادرش بردارد؟ گفتند: نه. فرمود: پس این گروه (که در راه دادن مال به یکدیگر این گونه بخل مى‏ورزند) براى دادن خون خویش (در راه اصلاح جامعه) بخیلتر خواهند بود. مردم هم‏اکنون آسوده‏اند، (که در حال توقف حرکت تربیتى اسلام به سر مى‏برند) از مردم همسر مى‏گیریم و به آنان همسر مى‏دهیم، از یکدیگر ارث مى‏بریم، حدود را برآنان اقامه مى‏کنیم، امانتشان را باز مى‏گردانیم (یعنى زندگى مردم در همین حد است و نه کاملًا اسلامى) امّا با قیام قائم (عج) آنچه هست، دوستى و یگانگى است تا آنجا که هر کس هر چه نیاز دارد، از جیب برادرش بدون هیچ ممانعتى برمى‏دارد.(۱۳) اسحاق بن عمار مى‏گوید: نزد امام صادق علیه السلام بودم که درباره تساوى مردم با دیگر برادرانشان و حقى که هر کس بر دیگرى دارد، سخن مى‏گفت: من سخت در شگفت شدم و برایم وظیفه بزرگ و خطیرى جلوه کرد. آن حضرت فرمود: این، در وقت قیام قائم ماست که در آن روزگار بر هر کس واجب است برادران مؤمنش را تقویت و یارى کند و وسائل لازم را در اختیار آنان قرار دهد.(۱۴) راوى گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که این روایت: «سود گرفتن مؤمن، از مؤمن رباست.» معنایش چیست؟ فرمود: این، به هنگام قیام قائم اهل بیت و ظهور حق است، اما اکنون اگر کالایى بفروشید و سود بگیرید، اشکالى ندارد.(۱۵)

 

ترسیم زمان پس از ظهور در گفتار امام على علیه السلام

حضرت مهدى (عج) امیرانش را به تمام کشورها مى‏فرستد تا عدالت را پیاده کنند. ـ گوسفند در کنار گرگ مى‏چرد. ـ کودکان با مارها و عقربها بازى مى‏کنند و هیچ آسیبى به آنها نمى‏رسد. ـ شر برداشته شده و خیر مى‏ماند. ـ انسان یک مدّ (چارک) مى‏کارد و هفتصد مدّ حاصل برداشت مى‏کند، همان‏گونه که قرآن مى‏فرماید: «همانند یک دانه که از آنها هفت سنبل بروید و در هر سنبلى صد دانه باشد.» ـ ربا و زنا برداشته مى‏شود و اثرى از شراب‏خوارى و ریا و خودنمایى باقى نمى‏ماند. ـ مردم به اطاعت و عبادت و نماز جماعت رو مى‏آورند. ـ عمرها طولانى مى‏شود. ـ امانتها رعایت مى‏شود ـ درختان پرثمر و برکات افزون مى‏گردد. ـ اشرار هلاک شده و نیکان مى‏مانند. ـ از دشمنان اهل بیت علیه السلام کسى باقى نمى‏ماند.(۱۶)

گفتنى است، همان قدر که ترسیم چنین جهانى در افق خیال آسان است، از نظر عمل فوق‏العاده مشکل و طاقت فرساست، امّا حضرت مهدى (عج) به عنوان معمار این جامعه نوین، به قدرى از تواناییهاى روحى و معنوى برخوردار است که مى‏تواند جهانى را که از ظلم و جور پر شده است، از عدل و داد پر کند و فراتر از مدینه فاضله‏اى که فلاسفه و دانشمندان ترسیم کرده‏اند، به وجود آورد.            

 

خلاصه

با تحقق ظهور حضرت مهدى (عج)، جهانى نو براساس ارزشهاى الهى ساخته مى‏شود.

 

بخشى از ابعاد حکومت جهانى حضرت مهدى (عج) این گونه است:

پاک شدن زمین از لوث وجود تبهکاران، حاکمیت همه جانبه مهدى (عج) بر گیتى، صلح و صفا به جاى ناامنى و تفرقه مى‏نشیند، سپرى شدن دوران کودکى علم و دانش و رسیدن به بلوغ کامل، بگونه‏اى که حتى زنان در خانه بر طبق کتاب و سنت حکم کنند و استعدادهاى فکرى انسان شکوفا شود، قحطى و گرسنگى با فراوانى و سیرى مبادله شوند و زمین گنجهاى خود را بیرون ریزد، شهرها و راهها گسترش یافته و آباد گردند، مساجد بدون زرق و برق ساخته شده و توسعه یابند، رفاه مادى در خدمت معنویت قرار گیرد، روحیه برادرى و مساوات شکوفا شده، به گونه‏اى که از مؤمن سود گرفته نمى‏شود و همه به یارى همدیگر برمى‏خیزند. معمار این جامعه برین وجود مقدس مهدى (عج) است، چرا که خداوند آن حضرت را بر انجام آن توانا ساخته است.(۱۷)

 

منابع:

۱٫ حج( ۲۲)، آیه ۴۱٫

۲٫ منتخب‏الاثر، ص ۴۷۰٫

۳٫ همان، ص ۳۰۸٫

۴٫ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۶٫

۵٫ غیبت نعمانى، ص ۱۵۸٫

۶٫ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۲۸٫

۷٫ منتخب‏الاثر، ص ۴۷۲٫

۸٫ بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۶۸٫

۹٫ عقدالدرر فى اخبار المنتظر، ص ۶۰٫

۱۰٫ کمال‏الدین و تمام‏النعمه، ج ۲- ۱، ص ۳۳۱٫

۱۱٫ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۷٫

۱۲٫ کتاب الغیبه، شیخ طوسى، ص ۲۸۳٫

۱۳٫ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۷۲٫

۱۴٫ وسائل الشیعه، ج ۸، ص ۴۱۵٫

۱۵٫ همان، ج ۱۲، ص ۲۹۴٫

۱۶٫ عقدالدرر فى اخبار المنتظر، ص ۱۵۹٫

۱۷٫ برگرفته از امامت حضرت مهدى( عج) در اعتقاد ما، علیرضا على نورى‏، ص۱۲۷-۱۳۴٫

 

منبع :قرب

تعداد بازديد : 263
مطالب مرتبط
آغاز امامت امام زمان مبارک باد
مهدویت و انتظار از دیدگاه شهید مطهری
فلسفه غیبت امام زمان
موانع ظهور امام زمان چیست؟
چگونه میتوان از ياران امام زمان(عج) باشم؟
سالروز آغاز امامت امام زمان
نزول حضرت مسیح در هنگام ظهور
28 صفر رحلت پیامبر
آثار و فواید انتظار برای امام زمان
اهداف حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)
بخش نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

از خادم مهدی حمایت کنید